Lilypie 3rd Birthday Ticker Lilypie 6th to 18th Ticker

Cuma, Aralık 25, 2009

DURU'NUN ELMASI

Şimdi okullarda eğitim acayip değişmiş durumda. Teknolojiden her fırsatta yararlanıp çocukların özgüvenlerinin gelişmesi için ne gerekiyorsa yapıyorlar. Duru'nun en son okul toplantısında her çocuğun velileri ile bir konu seçip powerpointte bir sunu hazırlayıp sunacaklarını söylemişlerdi. Bana garip gelmekle beraber ve yok canım minicik çocuk onlar nasıl sunacaklar ki dememe rağmen mecburen yaptık. Duru'ya bir türlü onlarca konu arasından bir konu beğendiremeyince ben seçtim. "Elma nasıl bir meyvedir, yararları nedir, elma ile neler yaparız? " konumuzdu. Daha önce hiç kimse bu sunuyu yapmadığı için tecrübesizdik ama bence güzel oldu.



Öncesinde Duru ile biraz prova yapmıştık ama daha kuzucum 4,5 yaşında olduğundan bir türlü anlatmak istemedi. Eğildi, büküldü, yarı anlattı ,yarı sorular sorarak çocuklardan ve Duru'dan yanıt almaya çalıştık (ben ve öğretmeni). Slayltlardan biri Apple'ın logosuydu. Çocuklar ne olduğunu bilemedi, farklı farklı yanıtlar verdi. Duru bilgiç bilgiç "siz bilmiyorsunuz o bilgisayar markası "diyerek açıkladı. Sonunda sunuyu bitirmeyi başardık. Öğretmeni ve arkadaşları beğendiler.Ben Duru'nun yanında durduğumdan kamerayı Zübeyde hanıma verdim. Sağolsun daha önce hiç yapmadığı halde güzelce kaydetmiş.

Sunu bittikten sonra konuyla alakalı diye tüm sınıfa elmalı kurabiye ve elma suyu ikram ettik . Durucum sanki doğumgününü kutluyormuşuz gibi mutluydu. Yukarıdaki resimde hepsi uslu uslu oturmuş kurabiye ve meyve sularını bekliyorlar.
İlk başta garip gelmesine ve yapamaz dememe rağmen, daha 4,5 yaşındayken Durucum ilk sunusunu sahneye çıkıp yapmayı başardı. Aslında kişisel gelişimleri için ne kadar güzel bir yöntem uyguluyorlar. Onlar bizim gözümüzde hep minik bebişlerimiz olduklarından yapamaz diyoruz ama biz anne ve babalar çocuklarımıza sanırım daha fazla güvenmeliyiz

Hiç yorum yok: